יום שלישי, 2 במרץ 2010

לרשום כדי לזכור



אני מקנא באנשים שזוכרים, כי אני לא.
אני לא זוכר שמות של אנשים. אני לא תמיד זוכר פגישות. אני לא זוכר ימי הולדת, ימי נשואין, ימי חג ומועד ונופל. אני לא זוכר מספרי טלפון, מספרי חשבון בנק, סיסמאות.
למזלי אני יודע קרוא וכתוב. אז אני רושם.

החיים שלי מאורגנים על פתקים, ניירות ומחברות. פתקים וניירות משמשים לנהל מידע עם זמן חיים מוגבל. משימות קצרות טווח. הוראות הגעה למקום בפעם הראשונה. טיוטות של דברים שאני כותב וכל דבר שיש לו מחזור חיים סופי. המחברות הן הזכרון שלי. הן ספר ההיסטוריה של כל הפרוייקטים ארוכי הטווח שאני מנהל. במחברות כתובים המשימות, היעדים אבל בעיקר תהליך העבודה. יש מי שקורא ספרי לימוד. אני גם כותב את ספרי הלימוד הפרטיים שלי.

יש משהו בתהליך הזה של הכתיבה שהוא מעבר לזיכרון. הישיבה מול המחברת וכתיבת הדברים על נייר עושים לי סדר בראש. היכולת לחזור לדברים מאוחר יותר נותנת לדברים פרספקטיבה. לא תמיד מה שהיה חשוב כשכתבתי את הדברים נשאר חשוב חודש אחרי. לא פעם אני קורא מה שכתבתי ומגלה שהמוח עושה עבודה נפלאה בלהדחיק ולשכוח ולמרוח ולמסמס. אבל המחברת זוכרת את הדברים. המחברת היא אובייקטיבית. היא לא מחליטה מה חשוב ומה לא.

בהנחה שאין לכם מחברת, אני ממליץ לפחות שתתחילו לכתוב. כתיבה היא דבר שדורש אימון. כתיבה היא אחד הכישורים ההכרחיים במסע הזה. לכן אתם מוזמנים להתחיל להתאמן מעכשיו.

התרגיל השבועי: תיאורים
קחו נושא שהייתם רוצים לשפר.
כתבו את הנושא בראש הדף.
במשך השבוע הקדישו בכל יום חמש דקות לישיבה מול המחברת וכתיבה של תיאורים בנושא שהייתם רוצים לשפר.
לדוגמה: אתם יכולים לתאר את התחושות שעולות בכם כשאתם יושבים מול הדף הריק וחושבים על הכותרת שכתבתם בראש הדף. אתם יכולים לתאר את מה שהייתם רוצים לשפר בדוגמאות. אתם יכולים לתאר את הצפיות שלכם כשהנושא שאתם רוצים לשפר ישתפר וכולי וכולי.
חשוב שתקפידו לשבת מול הדף לפחות פעם אחת בכל יום.

כתיבה נעימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה